Lau hilabete honetan Irakasle Funtzioan huts hutsean irakasle batek duen funtzioa eta papera ezagutu dut, uste dut hau dela arlo honen helburu nagusia.
Baina irakasle batek duen funtzioa oso konplexua denez, zenbait jakintza barneratu behar dira. Lehen astean, behin aurkezpenak eginak taldeka jarri ginen eta blog bat sortu genuen, etorkizunean oso baliagarria bihurtu zaiguna, bertan gure lanak esekitzeaz gain beste taldeetako kideen ikuspuntua ikusteko.
Hirugarren astean irakasleak lege ikuspuntutik jakin beharreko zenbait gai irakurri genituen, Euskal Herriko zein Espainiako zenbait dekretu landuaz. Gainera gai hau gaur egunean ere pil pilean dago, LOMCE dela eta, eta beraz gaiaz zertxobati gehiago jakiteko eta gure iritzia lantzeko interesgarria izan da, modu berean ikuspuntu kritiko bat ere sortuaz.
Bestalde irakasle baten paperean jartzeko beste zenbait ekintza ere egin ditugu, besteak beste irakasle miresgarri bati elkarrizketa. Bertan gaur egungo iraskuntzako gora behaera ugari ikasiaz, hala nola: erabili beharreko teknikak, irakasle baten ezaugarriak, arazo-iturriak... Esan dudan moduan irakasle paperean ere jarri gara, praktika moduko batzuk eginaz. Hauen artean aipatu beharra dut, burutu genuen mintegia eta jarraian etorri zen ebaluaketa garaia.
Gai honekin loturik etengabeko formakuntza ere aipatu behar dut, izan ere irakasleok formakuntzan etengabean gaude. Gure taldeak gaur egungo gazteengan eukararen galketa gaia landu zuen, gai honetaz gain beste zenbait gai ere ezagutu genituen beste taldeetako kideek azalduak.
Bukatzeko, azken aste hauetan roll-playing moduko ere egin dugu, non tutoretza gaia landu dugun. Hemen ere irakasle paperean jarri gara, beharrezko dokumentazioa bilatuz eta gurasoekin bilera simulatuaz.
Laburbilduz lau hilabete honetan irakasle paperean jartzeko aukera ugariak izan ditut eta baliagarria izan zait zenbait gauza ikasteko.
2013(e)ko abenduaren 15(a), igandea
Irakasle funtzioan ikasi dudana
Irakasle funtzio ikasgaiean ikasi dudana azalduko dut jarraian. Ikasgai honen izenak adierazten digun bezala, irakasleen egin beharrak, jarduerak... Ikasten edo ematen dira bertan, beraz, nik trimestre honetan ikasi dudana azalduko dut.
Hasteko, talde lanari buruz hitz egingo dut. Talde lana gauza askotarako oso garrantzitsua da eta hori argi geratu zait, beraz, noizbait irakasle izatea iristen banaiz zihur nago talde lana bultzatuko dudala klasean haurrek taldeka lana egiten ikas dezaten. Bestalde, taldeka egin genuen lanetako bat gaur egungo euskararen egoerari buruzkoa zen eta ikasi dut hezkuntzak garrantzi handia daukala arlo horretan. Irakasleek bultzatu behar dute euskararen erabilera ikasleengan eta hori geroz eta gutxiago gertatzen hari da gure gizartean edo gure eskoletan. Hortaz aparte, tutoretza lana ere egin dugu. Lan honi esker badakit bilera orokor batean azaldu behar diren gauzak zeintzuk diren, eta batez ere, zein izan behar den nire (irakaslearen) jarrera bilera orokor horietako batean.
Ondoren blogari buruz hitz egiten gustatuko litzaidake. Bloga oso interesgarria iruditu zait, oso praktikoa da lanak bertan egiteko eta irakasle-ikasleen artean lotura bat finkatzen du. Gainera, igo ditugun sarrera guztiak hezkuntzari buruzkoak izan dira eta horrek hezkuntzari buruz asko irakatsi dit. Adibidez, orain arte ez nekien pigmalion efektuari buruz ezer ere baina egin dugun lanari esker badakit zertan datza.
Ikasgai honetan irakasle bateri entrebista bat egin behar izan genion. Nik nere bizitza osoko soinketako irakasleari egin nion. Berarekin irakasle hon batek behar dituen ezaugarriak ikasi nituen, baina, hori ez zen garrantzitsuena izan. Berarekin lanbidea nolakoa den ikasi nuen eta honek irakasle izateko gogo gehiago piztu zizkidan, bera nire ustez hau izan da ikasi dudan puntu garrantzitsuena. Bestalde hezkidetza eta hezkuntza segregatua zer diren ikasi dut ere bai irakurri genituen testu horiei esker.
Gutxi gorabehera hau izan da trimestre honetan ikasi dudana, hemen dago hau guztia laburtzen duen kontzeptu mapa:
Hasteko, talde lanari buruz hitz egingo dut. Talde lana gauza askotarako oso garrantzitsua da eta hori argi geratu zait, beraz, noizbait irakasle izatea iristen banaiz zihur nago talde lana bultzatuko dudala klasean haurrek taldeka lana egiten ikas dezaten. Bestalde, taldeka egin genuen lanetako bat gaur egungo euskararen egoerari buruzkoa zen eta ikasi dut hezkuntzak garrantzi handia daukala arlo horretan. Irakasleek bultzatu behar dute euskararen erabilera ikasleengan eta hori geroz eta gutxiago gertatzen hari da gure gizartean edo gure eskoletan. Hortaz aparte, tutoretza lana ere egin dugu. Lan honi esker badakit bilera orokor batean azaldu behar diren gauzak zeintzuk diren, eta batez ere, zein izan behar den nire (irakaslearen) jarrera bilera orokor horietako batean.
Ondoren blogari buruz hitz egiten gustatuko litzaidake. Bloga oso interesgarria iruditu zait, oso praktikoa da lanak bertan egiteko eta irakasle-ikasleen artean lotura bat finkatzen du. Gainera, igo ditugun sarrera guztiak hezkuntzari buruzkoak izan dira eta horrek hezkuntzari buruz asko irakatsi dit. Adibidez, orain arte ez nekien pigmalion efektuari buruz ezer ere baina egin dugun lanari esker badakit zertan datza.
Ikasgai honetan irakasle bateri entrebista bat egin behar izan genion. Nik nere bizitza osoko soinketako irakasleari egin nion. Berarekin irakasle hon batek behar dituen ezaugarriak ikasi nituen, baina, hori ez zen garrantzitsuena izan. Berarekin lanbidea nolakoa den ikasi nuen eta honek irakasle izateko gogo gehiago piztu zizkidan, bera nire ustez hau izan da ikasi dudan puntu garrantzitsuena. Bestalde hezkidetza eta hezkuntza segregatua zer diren ikasi dut ere bai irakurri genituen testu horiei esker.
Gutxi gorabehera hau izan da trimestre honetan ikasi dudana, hemen dago hau guztia laburtzen duen kontzeptu mapa:
Irakaskuntza Funtzioa
Lehenengo lau hilabete hauetan Irakaskuntza Funtzioa izeneko ikasgaia izan dut. Izenak dioen bezala irakasleen betebeharrei eta funtzioei buruz jarduten du. Bertan mota ezberdinetako ariketak egin ditut, bai banaka bai taldeka. Lehenengo egunean bertan talde bat sortzeko eskatu zuen irakasleak lauhileko honetan ariketak batera egiteko.
Ariketa guztiak orokorrean oso interesgarriak iruditu zaizkit, denak baliagarriak izan dira eta irakasle ikuspuntutik. Banakako ariketei dagokienez, mota ezberdinetakoak izan dira, esate baterako, Pigmaleon efektua edo Irakasle miresgarriaren elkarrizketa. Irakasle miresgarriaren elkarrizketa eginiko lan politenetakoa izan da, honen bidez nik ezagutzen ditudan bi irakasleri gertuagotik ezagutzeko aukera izan dut eta. Elkarrizketa horren bitartez baliagarriak diren ezaugarriak jaso ditut, adibidez, irakasle on batek eduki behar dituen funtsezko balioak.
Taldekako ariketei eta giroari begira, oso ongi aritu gara guztiok. Katamaran taldea sortu genuenetik giro oso onean aritu gara taldelanean. Azkenean nolabaiteko elkartasuna lortu dugu geure artean eta hori baliagarria izan da guretzat. Elkartasun horren bidez, lortutako emaitzak onak izan dira, benetan talde lana egin dugulako. Taldean egin ditugun ariketetako batzuk tutoretzarena edo mezu objektiboarena izan dira. Tutoretzaren aldetik, dibertigarria izateaz gain, etorkizunean biziko dugun egoera bat bizi dugu, non gurasoekin eduki behar dugun tratua aztertu dugu. Bestetik, mezu objektiboaren lana gehien gustatu zaidan lanetako bat izan da guk nahi genuen gai bat hartu eta sakondu dugulako.
Bloga sortu izana ere aipatu beharra dago. Nire ustez oso interesgarria iruditu zait blog bat erabili izana, ikasteko modu berri bat da eta. Bertan egindako sarrera guztiak hezkuntzari lotutakoak dira eta sarrera horietan gure irakasle ikuspuntua erabili behar dugu. Hasieran ez genekien nola erabili ikuspuntu hori baina, denborarekin, behar bezala erabiltzen ikasi dugu. Katamaran blogean taldekako lanak eskegi ditugu indibidualez gain. Egindako guzti horrek hezkuntzaren ikuspegi zabal bat izaten lagundu dit.
Nire ikuspuntutik, ikasgai honetan eginiko lan guztiak oso baliagarriak izan dira. Ikasitako teoria praktikan jartzeko aukera izan dut. Lan guztiak elkartzean, bai indibualak bai taldekakoak, benetako irakasle bat zer den erakusten du, hau da, nik izan nahi dudan irakaslea.
Hona hemen nik ikasitakoaren mapa kontzeptuala:
Ariketa guztiak orokorrean oso interesgarriak iruditu zaizkit, denak baliagarriak izan dira eta irakasle ikuspuntutik. Banakako ariketei dagokienez, mota ezberdinetakoak izan dira, esate baterako, Pigmaleon efektua edo Irakasle miresgarriaren elkarrizketa. Irakasle miresgarriaren elkarrizketa eginiko lan politenetakoa izan da, honen bidez nik ezagutzen ditudan bi irakasleri gertuagotik ezagutzeko aukera izan dut eta. Elkarrizketa horren bitartez baliagarriak diren ezaugarriak jaso ditut, adibidez, irakasle on batek eduki behar dituen funtsezko balioak.
Taldekako ariketei eta giroari begira, oso ongi aritu gara guztiok. Katamaran taldea sortu genuenetik giro oso onean aritu gara taldelanean. Azkenean nolabaiteko elkartasuna lortu dugu geure artean eta hori baliagarria izan da guretzat. Elkartasun horren bidez, lortutako emaitzak onak izan dira, benetan talde lana egin dugulako. Taldean egin ditugun ariketetako batzuk tutoretzarena edo mezu objektiboarena izan dira. Tutoretzaren aldetik, dibertigarria izateaz gain, etorkizunean biziko dugun egoera bat bizi dugu, non gurasoekin eduki behar dugun tratua aztertu dugu. Bestetik, mezu objektiboaren lana gehien gustatu zaidan lanetako bat izan da guk nahi genuen gai bat hartu eta sakondu dugulako.
Bloga sortu izana ere aipatu beharra dago. Nire ustez oso interesgarria iruditu zait blog bat erabili izana, ikasteko modu berri bat da eta. Bertan egindako sarrera guztiak hezkuntzari lotutakoak dira eta sarrera horietan gure irakasle ikuspuntua erabili behar dugu. Hasieran ez genekien nola erabili ikuspuntu hori baina, denborarekin, behar bezala erabiltzen ikasi dugu. Katamaran blogean taldekako lanak eskegi ditugu indibidualez gain. Egindako guzti horrek hezkuntzaren ikuspegi zabal bat izaten lagundu dit.
Nire ikuspuntutik, ikasgai honetan eginiko lan guztiak oso baliagarriak izan dira. Ikasitako teoria praktikan jartzeko aukera izan dut. Lan guztiak elkartzean, bai indibualak bai taldekakoak, benetako irakasle bat zer den erakusten du, hau da, nik izan nahi dudan irakaslea.
Hona hemen nik ikasitakoaren mapa kontzeptuala:
2013(e)ko abenduaren 13(a), ostirala
Irakaskuntza Funtzioan ikasitakoa
Lau hilabete honetan, hainbat ezagutzak ikasi ditut. Gustuko izan dut, zeren eta gehienak edo ia guztiaz praktiken bidez ikasi ditut. Ikasgai hau bizia izan da. Egunero landu ditugu bidalitako lanak, taldeka bildu gara eta gauzak ondo egitea saiatu gara.
Irakaskuntza funtzioan, esan dudan moduan, gauza asko ikasi ditut nire etorkizunerako. Lehengoz, bloga egin genuen, inoiz ez nuen egin blog bat. Interesgarria iruditu zait, zure iritziak jartzeko eta besteek irakurtzeko. Blogan bertan, nire taldekideek egindako sarrerak ere aipatu behar ditut. Irakurriz gero, ideiak, motibazioak eta ezagutzak lortu ditut. Banakako lanetan gauza ezberdinak landu eta gero, ezezagunak ziren gauzak, ezagunak bihurtu dira. Adibidez, ez nuen inoiz ez egin kontzeptu mapa bat. Orain pentsatzen dut, mapa kontzeptualak garrantzitsuak direla ideiak ondo antolatuta izateko edo ikasteko. Nire irakasleari elkarrizketa egitean, ezagutza handiak eskuratu nituen, zeren eta irakaslearen lanbidean barneratzen zara. Bakoitzaren gaia (taldekoa) egin ondoren, mintegiak egitea gustuko izan nituen. Besteei zure lana azaltzea komeni da, horrela besteek zure lanetan arreta jartzen dute eta ebaluatzeko aukera dute. Taldeko lanetatik, aipatu behar dudan lana tutoretzarena da. Lan interesgarria eta garrantzitsua da. Hemendik asko ikasi dut, zeren eta ikaslearen papera edo rola hartzen duzu. Lan honi esker, zer informazio edo dokumentazioa aurkeztu behar duzun gurasoen aurrean ikasten da, baita zer jarrera izan behar duzun jende aurren ere.
Esan beharra dago, hainbat lanak egin ditugunez, ez dudala guztiak aipatu, baina euskara gaia eta besteen gaiak, pigmalion efektua, irakurritako artikuluak, ikusitako horma irudiak... etab, niretzat onuragarriak izango direla seguru nago. Amaitzeko, orokorrean asko ikasi dut gai honetatik, errealitatean dauden gauzak landu ditugulako eta nahiz eta bizia izan lauhilabete hau, atsegina izan da.
Irakaskuntza funtzioan, esan dudan moduan, gauza asko ikasi ditut nire etorkizunerako. Lehengoz, bloga egin genuen, inoiz ez nuen egin blog bat. Interesgarria iruditu zait, zure iritziak jartzeko eta besteek irakurtzeko. Blogan bertan, nire taldekideek egindako sarrerak ere aipatu behar ditut. Irakurriz gero, ideiak, motibazioak eta ezagutzak lortu ditut. Banakako lanetan gauza ezberdinak landu eta gero, ezezagunak ziren gauzak, ezagunak bihurtu dira. Adibidez, ez nuen inoiz ez egin kontzeptu mapa bat. Orain pentsatzen dut, mapa kontzeptualak garrantzitsuak direla ideiak ondo antolatuta izateko edo ikasteko. Nire irakasleari elkarrizketa egitean, ezagutza handiak eskuratu nituen, zeren eta irakaslearen lanbidean barneratzen zara. Bakoitzaren gaia (taldekoa) egin ondoren, mintegiak egitea gustuko izan nituen. Besteei zure lana azaltzea komeni da, horrela besteek zure lanetan arreta jartzen dute eta ebaluatzeko aukera dute. Taldeko lanetatik, aipatu behar dudan lana tutoretzarena da. Lan interesgarria eta garrantzitsua da. Hemendik asko ikasi dut, zeren eta ikaslearen papera edo rola hartzen duzu. Lan honi esker, zer informazio edo dokumentazioa aurkeztu behar duzun gurasoen aurrean ikasten da, baita zer jarrera izan behar duzun jende aurren ere.
Esan beharra dago, hainbat lanak egin ditugunez, ez dudala guztiak aipatu, baina euskara gaia eta besteen gaiak, pigmalion efektua, irakurritako artikuluak, ikusitako horma irudiak... etab, niretzat onuragarriak izango direla seguru nago. Amaitzeko, orokorrean asko ikasi dut gai honetatik, errealitatean dauden gauzak landu ditugulako eta nahiz eta bizia izan lauhilabete hau, atsegina izan da.
2013(e)ko abenduaren 8(a), igandea
Irakasleok izan behar ditugun ezaugarriak
Unibertsitate garaian, matematikak, inguru, gaztelania, musika...irakastea ikasiko dugu. Baina irakasle batek, ezagutza hauek baino gehiago izan behar ditu, gure barnetik ateratakoak, hau da, unibertsitatean ikasten ez direnak. Seguru nago ezaugarri hauek ikasi ahal direla, baina zailago izango dela. Hona hemen nire ustez, irakasle batek, edo nik izan behar ditudan ezaugarriak etorkizun batean:
- Begikotasuna eta hurbiltasuna: Ez gara izango ikasleen lagunak, baina gehienetan ematen dira kasu zailak, non ikasleak beldurra du irakaslearen aurren hitz egitea edo zerbait galdetzea. Tratua normala izan behar da.
- Autoritatea: Autoritate on bat izan behar da. Ikasleek ikusi behar dute nork agintzen duen, baina autoritate hau beti kontrolpean izan behar dugu bide txarretatik ez eramateko.
- Eroapena: Niretzat gauzarik garrantzitsuenetariko bat. Badakigu ez daudela bi ume bera, orduan pazientzia euki behar dugu gelako erritmoarekin eta gure lanean gertatzen diren egoerekin..
- Umiltasuna: Ezaugarri hau bizitza osoan zehar izan behar dugu, ez bakarrik gure lanean. Umiltasunarekin, giro on bat sortuko dugu klasean, zeren eta irekasleek ikusiko dute geuk ere pertsonak garela eta, garrantzitsuena, ez garela haiek baino gehiago.
- Komunikatzeko gaitasuna: Ez bakarrik gaiak ematerakoan, baita arazoren bat dagoenean ere. Gelako ordutik kanpo hitzaldiak izatea irakasleekin eta haien gurasoekin garrantzitsua da, gure onererako eta irakasleaen onenerako.
- Sormen handia: Gelan egotea aspergarria izan dezake, horregatik irakasle batek sormen handia izan behar du, horrela klaseak hobeak izango dira eta umeek arreta handia jarriko dute.
- Segurtasuna: Besteengan segurtasuna izan behar dugu. Lan honetan beste lankideekin lan egingo dugu, horregatik besteengan konfiatu behar dugu. Baita geuk konfiantza eta segurtasuna izan behar dugu.
- Lan egiteko gogoak: Nire ustez lan polita da, horregatik lan egiteko gogoak izan behar ditugu. Lan honetarako gogoak ez badaude, zerbait txarto ikusiko dugu.

Ezaugarri gehiago jar ditzakegu, zeren eta pila bat daude. Jarritakoak, niretzat garrantzitsuenak dira eta etorkizun batean izan nahi nituenak dira. Seguru nago gehienak baditudala, baina gela batean praktikan jartzea ez dut inoiz frogatu.
2013(e)ko abenduaren 7(a), larunbata
Gora Imajinazioa!
Hona hemen guraso batzuk azaroko hilabetean beraien seme- alabei eginiko jolas moduko bat. Dinosauro batzuk hartzen dituzte eta ondoren etxeko gela ezberdinetan ipintzen dituzte gauza ezberdinak eginez, esate baterako, sukaldeko janaria nahasi.
Zein da jolas honen helburua? Umeek beraien imajinazio eta harritzeko gaitasunak garatzea da. Gaur egun teknologiak aurrera doaz eta gure gizartean gero eta barneratuago dago hauen erabilera. Honek alde bai positiboak bai negatiboak sor ditzake.
Alde positiboei begiratuz, teknologiaren bidez ikasteko modu berriak sor daitezke, adibidez, ikasgela batean ordenagailu baten bitartez era dinamikoago batean ikasten dute umeek, marrazkiak, irudiak, etab. erabiliz. Denbora-pasa aldetik barietate asko dago; oraingoan mugikorretik zuzenen jolas bat jaitsi dezake eta jolasten hasi.
Alde negatiboak, berriz, aipatu ditudan alde positibo horiek dakarren ondorio txarrak dira. Denbora- pasa horiek azkenean era negatibo batean eragiten umearengan; ez dira kalera ateratzen beste ume batzuekin harremanak izatera, kirola ere gero eta gutxiago egiten dute.
Umeak duen imajinazio hori funtsezkoa da bere garapenerako. Oraindik gogoratzen naiz, haurra nintzelarik, jostailu berri bat izan bezain laster gelara joaten nintzela jolastera. Orduk eta orduk egoten nintzen gelan bakarrik edo nire familiakoekin jostailuekin jolasten, nire historiak sortuz eta primeran pasatzen.
Honekin esan nahi dudana da, imajinazio hori landu egin behar dugula eta horrek gure inguruko baliabide guztiak erabiltzea esan nahi du. Hau lantzen ez dute irakasleak bakarrik esku hartu behar, gurasoek ere zerikusi handia dute. Irakasle izatera iristen naizenean, nire klaseak ahalik eta dinamikoenak izaten saiatuko naiz. Dinamikotasun horrek umeak gauza ezberdinak eta modu ezberdin batean pentsatzea bultzatzen ditu, beraz, beraien imajinazio hori lantzen doa.
Zein da jolas honen helburua? Umeek beraien imajinazio eta harritzeko gaitasunak garatzea da. Gaur egun teknologiak aurrera doaz eta gure gizartean gero eta barneratuago dago hauen erabilera. Honek alde bai positiboak bai negatiboak sor ditzake.
Alde positiboei begiratuz, teknologiaren bidez ikasteko modu berriak sor daitezke, adibidez, ikasgela batean ordenagailu baten bitartez era dinamikoago batean ikasten dute umeek, marrazkiak, irudiak, etab. erabiliz. Denbora-pasa aldetik barietate asko dago; oraingoan mugikorretik zuzenen jolas bat jaitsi dezake eta jolasten hasi.
Alde negatiboak, berriz, aipatu ditudan alde positibo horiek dakarren ondorio txarrak dira. Denbora- pasa horiek azkenean era negatibo batean eragiten umearengan; ez dira kalera ateratzen beste ume batzuekin harremanak izatera, kirola ere gero eta gutxiago egiten dute.
Umeak duen imajinazio hori funtsezkoa da bere garapenerako. Oraindik gogoratzen naiz, haurra nintzelarik, jostailu berri bat izan bezain laster gelara joaten nintzela jolastera. Orduk eta orduk egoten nintzen gelan bakarrik edo nire familiakoekin jostailuekin jolasten, nire historiak sortuz eta primeran pasatzen.
Honekin esan nahi dudana da, imajinazio hori landu egin behar dugula eta horrek gure inguruko baliabide guztiak erabiltzea esan nahi du. Hau lantzen ez dute irakasleak bakarrik esku hartu behar, gurasoek ere zerikusi handia dute. Irakasle izatera iristen naizenean, nire klaseak ahalik eta dinamikoenak izaten saiatuko naiz. Dinamikotasun horrek umeak gauza ezberdinak eta modu ezberdin batean pentsatzea bultzatzen ditu, beraz, beraien imajinazio hori lantzen doa.
2013(e)ko abenduaren 1(a), igandea
Hezkuntza sistemaren paradigma
Youtuben aurkitutako bideo hau azalduko dut. Gaur egungo lurralde asko hezkuntza publikoa hobetzeko saiakerak egiten ari dira bi arrazoiengatik. Bata ekonomikoa da. Umeak gaur egungo egoera ekonomikora moldatzea nahi dute, baina, nola moldatu egoera honetara ezbaldin badakigu nolakoa izango den krisi honen ondorioz. Beste arrazoia kulturala da, umeek identitate kulturala eduki dezaten.
Bestalde, azaltzen du hezkuntza sistema ez dela egokia. Lehen umeei esaten zieten eskolara joaten baziren, nota honak atera eta gradu bat ikasten bazuten lana edukiko zutela. Baina gaur egun umeek ez dute hori sinisten. Gaur egungo hezkuntza sistema garai desberdin baterako egin zela dio bideoak. Ilustrazioko kulturan sortu zen eta iraultza industrialeko egoera ekonomikoan.
Ondoren modelo intelektuala aplikatu zen eskolan eta bi pertsona mota zeuden. Intelektualak eta intelektualak ez zirenak eskolan arreta jarri ez zutelako edo ikasketetan ain onak ez zirelako. Kasu honetan atentzio maila bajuko sindromeaz hitz egiten du. Ume hauek egunero medikatuta egoten dira eta honek ez die batere honik egiten. Ume hauek lo egongo balira bezala daude eta ondorioz beren imaginazio eta kreatibitatea galdu egiten dute. Umeak medikatuta daudela pasatzen dute bere hezkuntza eta kontrakoa izan beharko litzateke. Ez ditugu anestesiatu edo lasaitu behar, kontrakoa baizik, esnatu behar ditugu beren barnean gertatzen dena ikusi dezaten eta bere kreatibitasuna eta pentsamenduak atera daitezen.
Gaur egungo eskolen egoera ordea horrelakoa da. Haurrak irakaslearen aurrean eserita daude irakasleak esaten duena entzuten. Askotan irakasleak esan behar duena esan eta klasea amaitzen da eta umeek ezin dute bere iritzia eman. Irakasleak esaten duena da egia eta bera, ikasi eta errepikatu behar dena. Modu honetan, haurrek ez dute bere pentsatzeko gaitasuna garatzen, bakarrik memorizatzeko gaitasuna garatzen dute (zerbait garatzekotan). Askotan eskolan ikasten dena segituan ahazten delako.
Pentsamendu dibergenteari buruz ere hitz egiten du. Pentsamendu dibergentea zerbaiti baliozko erantzun bat baino gehiago ematea da. Lehen esan dudan bezala, eskoletan irakasleak esaten duena bakarrik da ondo dagoena, beraz, haur hauen pentsamendu dibergenteak gutxira egingo du eskolan pasatzen dituen urteen arabera. Esan beharra dago test bat egin dela eta hasieran umeen pertzentai oso altu batek emaitza honak atera zituela pentsamendu dibergeneari dagokionez eta urteak pasa ahala emaitza hauek txarragoak ziren. Beraz, nire ustez oso garrantzizkoa izango litzateke eskoletan umeen ideia eta pentsamenduei lekua uztea. Beraiei galdetuz, jolasak eginez... Honela etorkizunean pertsona osoagoak izan daitezen.
Bestalde, azaltzen du hezkuntza sistema ez dela egokia. Lehen umeei esaten zieten eskolara joaten baziren, nota honak atera eta gradu bat ikasten bazuten lana edukiko zutela. Baina gaur egun umeek ez dute hori sinisten. Gaur egungo hezkuntza sistema garai desberdin baterako egin zela dio bideoak. Ilustrazioko kulturan sortu zen eta iraultza industrialeko egoera ekonomikoan.
Ondoren modelo intelektuala aplikatu zen eskolan eta bi pertsona mota zeuden. Intelektualak eta intelektualak ez zirenak eskolan arreta jarri ez zutelako edo ikasketetan ain onak ez zirelako. Kasu honetan atentzio maila bajuko sindromeaz hitz egiten du. Ume hauek egunero medikatuta egoten dira eta honek ez die batere honik egiten. Ume hauek lo egongo balira bezala daude eta ondorioz beren imaginazio eta kreatibitatea galdu egiten dute. Umeak medikatuta daudela pasatzen dute bere hezkuntza eta kontrakoa izan beharko litzateke. Ez ditugu anestesiatu edo lasaitu behar, kontrakoa baizik, esnatu behar ditugu beren barnean gertatzen dena ikusi dezaten eta bere kreatibitasuna eta pentsamenduak atera daitezen.
Gaur egungo eskolen egoera ordea horrelakoa da. Haurrak irakaslearen aurrean eserita daude irakasleak esaten duena entzuten. Askotan irakasleak esan behar duena esan eta klasea amaitzen da eta umeek ezin dute bere iritzia eman. Irakasleak esaten duena da egia eta bera, ikasi eta errepikatu behar dena. Modu honetan, haurrek ez dute bere pentsatzeko gaitasuna garatzen, bakarrik memorizatzeko gaitasuna garatzen dute (zerbait garatzekotan). Askotan eskolan ikasten dena segituan ahazten delako.
Harpidetu honetara:
Mezuak (Atom)