2013(e)ko abenduaren 1(a), igandea

Hezkuntza sistemaren paradigma

Youtuben aurkitutako bideo hau azalduko dut. Gaur egungo lurralde asko hezkuntza publikoa hobetzeko saiakerak egiten ari dira bi arrazoiengatik. Bata ekonomikoa da. Umeak gaur egungo egoera ekonomikora moldatzea nahi dute, baina, nola moldatu egoera honetara ezbaldin badakigu nolakoa izango den krisi honen ondorioz. Beste arrazoia kulturala da, umeek identitate kulturala eduki dezaten.

Bestalde, azaltzen du hezkuntza sistema ez dela egokia. Lehen umeei esaten zieten eskolara joaten baziren, nota honak atera eta gradu bat ikasten bazuten lana edukiko zutela. Baina gaur egun umeek ez dute hori sinisten. Gaur egungo hezkuntza sistema garai desberdin baterako egin zela dio bideoak. Ilustrazioko kulturan sortu zen eta iraultza industrialeko egoera ekonomikoan.

Ondoren modelo intelektuala aplikatu zen eskolan eta bi pertsona mota zeuden. Intelektualak eta intelektualak ez zirenak eskolan arreta jarri ez zutelako edo ikasketetan ain onak ez zirelako. Kasu honetan atentzio maila bajuko sindromeaz hitz egiten du. Ume hauek egunero medikatuta egoten dira eta honek ez die batere honik egiten. Ume hauek lo egongo balira bezala daude eta ondorioz beren imaginazio eta kreatibitatea galdu egiten dute. Umeak medikatuta daudela pasatzen dute bere hezkuntza eta kontrakoa izan beharko litzateke. Ez ditugu anestesiatu edo lasaitu behar, kontrakoa baizik, esnatu behar ditugu beren barnean gertatzen dena ikusi dezaten eta bere kreatibitasuna eta pentsamenduak atera daitezen.

Gaur egungo eskolen egoera ordea horrelakoa da. Haurrak irakaslearen aurrean eserita daude irakasleak esaten duena entzuten. Askotan irakasleak esan behar duena esan eta klasea amaitzen da eta umeek ezin dute bere iritzia eman. Irakasleak esaten duena da egia eta bera, ikasi eta errepikatu behar dena. Modu honetan, haurrek ez dute bere pentsatzeko gaitasuna garatzen, bakarrik memorizatzeko gaitasuna garatzen dute (zerbait garatzekotan). Askotan eskolan ikasten dena segituan ahazten delako.

Pentsamendu dibergenteari buruz ere hitz egiten du. Pentsamendu dibergentea zerbaiti baliozko erantzun bat baino gehiago ematea da. Lehen esan dudan bezala, eskoletan irakasleak esaten duena bakarrik da ondo dagoena, beraz, haur hauen pentsamendu dibergenteak gutxira egingo du eskolan pasatzen dituen urteen arabera. Esan beharra dago test bat egin dela eta hasieran umeen pertzentai oso altu batek emaitza honak atera zituela pentsamendu dibergeneari dagokionez eta urteak pasa ahala emaitza hauek txarragoak ziren. Beraz, nire ustez oso garrantzizkoa izango litzateke eskoletan umeen ideia eta pentsamenduei lekua uztea. Beraiei galdetuz, jolasak eginez... Honela etorkizunean pertsona osoagoak izan daitezen.

1 iruzkin:

  1. Aurreikusten diren ideiak oso onak dira. Kontua zera da: nola eman bidea horiei hezkuntza jardunean?
    Espero dut hemendik urte batzuetara horrentzako erantzun praktikoa eman ahal izango didazula (eta orduko irakaslegaiei)

    ErantzunEzabatu